Thursday 24 January 2013

Salam Maulidurrasul SAW 1434H

Assalamualaiakum, buat teman-teman semua

Selamat menyambut maulid Nabi SAW
Tunjukkan bukti kecintaan kita terhadap baginda dengan sentiasa berselawat ke atasnya. Mudah-mudahan kita semua akan diberikan syafaat olehnya di Hari Perhitungan kelak, ataz izin ALLAH SWT, in shaa Allah. Allahuma solli alaihi wasallam, a'ala aalihi wasohbihi wasallam.

Kat sini saya nak kongsikan sebuah lagu/nasyid yang bertajuk "Lukisan Rindu" dari kumpulan Are-Buddy. Pernah dengar x nama kumpulan ni...? Lagunye sedap-sedap semua. Dan lagu lukisan rindu ni lagu faveret saya...Enjoy it..! =D



Tajuk : Lukisan Rindu
Artis : Are-Buddy
Album : Kalimah Warisan

Pada tangisan atau jua pada air mata
Hadir rasa yang ak bisa ku lari darinya
Lukisan rindu yang terlakar di wajahku
Hadir dari hati yang dihimpit perasaan
Dirimu kurindu, oh kekasih Allah
Walau kita tak pernah bersua

Mengalir mutiara suci di pipiku
Sambil di bibirku berselawat mengingatimu
Kerinduan bertamu tak bisa lagi ku bendung
Hanya bisa ku luah dengan kata bermadah
Ku harapkan rahmat Allah
Ku harapkan syafaatmu
Agar bisa bersamamu
Oh Rasulullah

Ku baca sirahmu
Ku hayati kata-katamu
Betapa indah akhlakmu
Betapa erat ukhuwahmu dan sahabat
Ku andaikan diriku
Berada di sisimu
Namun ku lansung terpanar
Betapa hinanya aku di sampingmu

Aku yang banya berdosa
Mengharapkan maghfirah Allah
Aku malu padamu
Duhai Rasulullah
Lukisan rindu padamu penuh berwarna

p/s : Maaflah, saya xsertakan MV nya. Kalau nak dengar, boleh la cari kat internet ye...!

Hm, sebenarnya banyak lagi lagu yang berkonsepkan seperti ini. Teringat masa zaman sekolah dulu-kala, mesti ada pertandingan nasyid kan...? :) 

Apapun, semoga kita xlupa akan beliau yang sentiasa teringat akan umatnya yang akhir zaman ini. Semoga kita sentiasa basahkan bibir berselawat kepada beliau dan memuji Allah SWT. In shaa Allah...Amin...

Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment